هاست / طراحي سايت / طراحي اپليكيشن / ثبت دامنه

هاست / طراحي سايت / طراحي اپليكيشن / ثبت دامنه

<-PostTitle->

به گزارش پايگاه خبري بهداشت، ايمني و محيط زيست "بامنا"؛

خطرات موجود در فضاهاي بسته از جمله خطراتي است كه به شدت جان افرادي كه با آن سروكار دارند را تهديد كرده و به دليل وجود خطرات متعدد در آن لازم است تا به طور كامل مورد شناسايي قرار گرفته و تمهيدات لازم در زمان كار داخل آن ها در نظر گرفته شود. بي شك يكي از پرتلفات ترين فضاهاي كاري در كلان شهر هايي چون تهران، همين فضاها هستند. كه اغلب موارد به علت عدم دانش كافي توسط پيمانكاران و بي توجهي به خطرات موجود وعدم رعايت استانداردهاي لازم، جان كارگران به خطر افتاده و در مواردي شاهد تلفات جاني نيز هستيم. لذا لازم است ضمن ارائه استانداردهاي لازم و آموزش به پيمانكاران، قبل از ايجاد كارگاه و نظارت مستمر در طول اجراي پروژه ها، به هر نحو ممكن از بروز حوادث ناگوار در چنين فضاهايي پيشگيري نمود. ضمن اينكه بايستي به اين نكته توجه كرد كه در حوادث مرتبط با فضاهاي بسته بيشتر قربانيان افرادي هستند كه جهت نجات ديگران اقدام به ورود به چنين فضاهايي كرده و با توجه به عدم دانش كافي در امر نجات خود قرباني مي شوند. آخرين نمونه از اين دست حوادث ناگوار مربوط به شهادت شهيد حاجي پور از پرسنل آتش نشاني تهران مي باشد.

مقاله ايمني و بهداشت در فضاي بسته

با پيشرفت صنايع و رسيدن بشر به آرمان هاي خود، شاهد رشد شهر نشيني و افزايش تنوع صنايع در سطح شهر ها و شيوه هاي نوين ارائه خدمات و تغييرات هرروزه در شهر ها هستيم. آنچه اهميت دارد تغييراتي است كه جهت رسيدن به اهداف اجتماعي و صنعتي بشر، نه تنها در نماي شهر ها بلكه در زواياي خارج از ديد نيز به چشم مي خورد. رشد شهر ها و صنايع عليرغم تمامي پيامد هاي مطلوبي كه دارد، پيامد هاي نامطلوبي نيز به همراه خود به ارمغان مي آورد كه ممكن است از نظر جاني و زيست محيطي، تاثيرات نا مطلوبي بر روند تلاش بشر در مسير توسعه و زندگي داشته باشد. خطر هميشه در كمين است و اگر شناخته نشود و راهكارهاي مناسب در برخورد با آن ارائه نگردد، يقينا تبديل به عاملي جهت بروز صدمات خواهد شد. يكي از خطراتي كه همراه با رشد روزافزون صنعت و شهرنشيني آدمي را همراهي كرده و تنوع مي يابد”Confined Spaces” يا فضاهاي بسته(محصور ) مي باشد.

بر طبق تعريف اداره ايمني و بهداشت حرفه اي(OSHA) فضاي بسته به فضايي گفته مي شود كه  مولفه هاي زير را دارا باشد:

  • داراي فضاي كافي جهت ورود و فعاليت انسان باشد.
  • ورودي و خروجي آن محدود باشد.
  • جهت فعاليت پيوسته و مداوم آدمي (كارگران)  طراحي نشده باشد.

 

ادامه مطلب


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : ايمني فضاي بسته، بهداشت ايمني محيط زيست، بهداشت حرفه اي، بهداشت فضاي بسته، بهداشت كار،

ادامه مطلب

تاريخ : ۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۷:۴۲ | نویسنده : bamana |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی