هاست / طراحي سايت / طراحي اپليكيشن / ثبت دامنه

هاست / طراحي سايت / طراحي اپليكيشن / ثبت دامنه

<-PostTitle->

رچسب‌گذاري يكي از مهم‌ترين روش‌هاي پيشگيري و كنترل مخاطرات حوادث است. رشد و توسعه روزافزون مواد و محصولات صنعتي و شيميايي كه از حساسيت‌هاي حمل و استفاده فراواني برخوردارند، موجب شده تا ضرورت آشنايي و اشراف كامل آتش‌نشانان شهري و صنعتي بر جزييات عبارات و علايم بين‌المللي كالاهاي خطرناك بيش از پيش احساس شود. در روش برچسب‌گذاري (Labeling) عمدتا به كدهاي S و  R اشاره مي‌شود. مفاهيم اين كدها به شرح ذيل هستند:

الف : عبارت ايمني  (Safety Phrase)

اين عبارت معمولا با كد S بر روي برچسب ديده مي‌شود. به عنوان مثال كد اسيد سولفوريك S2-26-36 است. يعني اين ماده بايد دور از دسترس اطفال نگهداري شود. در صورت تماس با چشم‌ها، محل را با آب شستشو داده و به پزشك مراجعه شود و نهايتا در طول كار از لباس محافظ مناسب استفاده شود.

ب: عبارت خطر  (Risk Phrase)

اين عبارت معمولا با كد R بر روي برچسب ديده مي‌شود. به عنوان مثال كد اسيد سولفوريك R35 مي‌باشد. يعني اين ماده سوختگي‌هاي خورنده شديد ايجاد مي‌نمايد. در رابطه با عبارات ايمني كدهاي S به صورت ذيل تعريف مي‌شوند:

S1 – در محل امن نگهداري شود.

S2- دور ازدسترس اطفال نگهداري شود.

S3-  در جاي خنك نگهداري شود.

S4-  دور از محل زندگي نگهداري شود.

S5-  در مايعي كه توسط كارخانه سازنده توصيه شده نگهداري شود.

S5.1- آب

S5.2- نفت

S6- در گاز بي‌اثر كه توسط كارخانه سازنده توصيه شده نگهداري شود.

S6.1- نيتروژن

S6.2- آرگون

S6.3- دي اكسيد كربن

S7-  در ظرف كاملا در بسته نگهداري شود.

S8-  در ظرف كاملا خشك نگهداري شود.

S9-  در محلي با تهويه خوب نگهداري شود.

S10-  ندارد.

S11-  از نفوذ هوا جلوگيري شود.

S12-  در ظرف مهر و موم شده نگهداري شود.

S13-  به دور از مواد غذايي، نوشيدني و خوراك دام نگهداري شود.

S14-  به دور از مواد ناسازگار كه توسط كارخانه سازنده اعلام شده نگهداري شود.

S14.1-  فلزات سنگين، اسيدها، بازها

S14.2-  اكسيدكننده‌ها و اسيدها و فلزات سنگين

 

ادامه مطلب


امتیاز :

بازدید : 210

برچسب ها :

ادامه مطلب

تاريخ : 1396/3/28  | ۰۶ | نویسنده : bamana |

<-PostTitle->

اصول تگ گذاري مطالب سايت هميشه يكي از مباحث پر تب و تاب در زمينه توليد محتوا و سئو بوده است. مديران وب سايت ها هميشه بدنبال قوانين تگ گذاري و برچسب ها در توليد محتوايشان بوده اند. اين كه در توليد يك مطلب و انتشار آن در دنياي مجازي، چه قواعدي براي تگ گذاري در يك مطلب وجود دارد. در اين زمينه سوالات زيادي براي مديران و وب مستران پيش مي آيد از جمله:

  • در يك محتوا چه برچسب هايي بايد وارد شوند؟
  • تعداد برچسب ها به چه ميزان بايد باشد؟
  • طول برچسب ها چقدر باشد؟
  • از واژه هاي غيرفارسي مي توان استفاده كرد؟
  • تاثير چه برچسب هايي بيشتر است؟
  • محدوديتي در ورود برچسب ها وجود دارد؟
  • اصلا چرا برچسب ميزنيم؟! 😐

بهتر است پيش از شروع پاسخ به سوالات فوق، شما را با يك مثال در مورد تمام اين تگ گذاري ها و كل قضيه بزنيم تا كمي اين موضوع برايمان روشن شود. فرض كنيد نويسنده افتخاري آويناوب هستيد و امروز قصد داريد تا يك مطلب در اين وب سايت تحت عنوان طراحي سايت شركتي منتشر كنيد. قصد شما از انتشار اين مطلب اين است كه كاربراني كه بدنبال طراحي سايت شركتي هستند آويناوب را پيدا كرده و به آن ها سفارش طراحي سايت دهند. علاوه بر مسائل سئو كه بايد در عنوان و خود محتوا انجام شود، بحث برچسب ها مورد توجه شما قرار مي گيرد. چه برچسب هايي بايد وارد كنيد؟ پاسخ سوال ساده ست. فقط بايد خود را به جاي كاربراني قرار دهيد كه بدنبال طراحي سايت شركتي هستند. شما بعنوان يك كاربر، براي اين كه به اين مطلب دست يابيد، چه واژه هايي را جستجو مي كنيد؟ اگر بنده به جاي اين كاربر باشم، اين واژه هاي جستجويم مي شود: طراحي سايت، طراحي سايت شركتي، طراحي وب سايت شركتي، وب سايت شركتي، سفارش سايت شركتي و… . پس آموختيم كه ۱- چرا برچسب ميزنيم و ۲- چه برچسب هايي بزنيم

 

ادامه مطلب


امتیاز :

بازدید : 182

برچسب ها :

ادامه مطلب

تاريخ : 1396/3/17  | ۱۳ | نویسنده : bamana |