bamana

bamana

قانون اشكال در طراحي لوگو ( قسمت دوم)

اين سوال ممكن است براي بسياري از صاحبان كسب و كار كه مي خواهند براي تجارت يا برند خود لوگو طراحي كنند، پيش آيد كه آيا طراحي لوگو به تنهايي مي تواند قدرت و اعتبار يك برند را به مخاطبان منتقل كند يا نيازمند آن است كه نام برند در لوگو طراحي شود؟ يا به طور كلي نام برند به صورت يك لوگو و نماد بصري طراحي شود؟


قدرت طراحي لوگو در برندينگ


اين موضوع كه مفاهيم متعلق به كلمات موضوعي مشخص است، اين كلمات هستند كه به تصاوير مفهوم مي بخشند. بنابراين زماني كه نام تجاري برند با نماد بصري آن در مدت زمان طولاني همراه شود ، شناخته شده واين قدرت را خواهد داشت كه به تنهايي وظيفه هويت بخشيدن و شناساندن برند به مخاطبان را به انجام دهد. اما بايد بدانيد كه طراحي لوگو و نام تجاري برند در كنار يكديگر اعتبار ، پايداري و قدرت را به مخاطبان بيشتر القا مي كند و تاثيرپذيري بالاتري را به همراه دارد.
يكي از مزيت هاي استفاده كردن نماد تجاري (لوگو) همراه با نام شركت در تبليغات بر روي بيلبورد ها مي باشد. به عنوان مثال شما از فاصله ي بسيار دوري تبليغات يك شركت را به واسطه ي لوگو آن مشاهده كرده و به ياد مي آوريد كه اين لوگو متعلق به چه شركتي مي باشد. اين در حالي است كه قادر به خواندن لوگوتايپ و نام تجاري برند نمي باشيد . در واقع از لوگوها زماني به تنهايي استفاده مي شود كه برند شما به طور كامل در سراسر دنيا شناخته شده باشد و طراحي لوگو آن به طور حتم يادآور برند يا شركت شما باشد.

ادامه مطلب در لينك قانون اشكال در طراحي لوگو (قسمت دوم)


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 31
+ نوشته شده: 1397/3/26 ساعت: ۰۹ توسط:bamana :

طراحي لوگو مونوگرام

از آنجايي كه روش هاي مختلفي براي طراحي لوگو وجود دارد، امروزه تعداد زيادي از شركت هاي طراحي لوگو به جاي ابداع يك نماد قابل تشخيص، آسان ترين راه را مي روند به اين صورت كه ازحروف ابتداي واژه ها براي لوگو استفاده مي كنند كه به اين سبك از طراحي لوگو، مونوگرام مي گويند. به عنوان مثال كفش N توسط كدام شركت توليد مي‌شود؟ احتمالا بسياري از مردم نمي‌دانند. بالاخره بيشتر مردم اين موضوع را كشف مي‌كنند، اما باز هم خيلي طول مي‌كشد تا آن را به خاطر بسپارند. (N : New Balance) يك شركت توليد لوازم ورزشي

تفاوت اينجاست كه شما زماني كه دهن كجي نايكي را مي بينيد برند نايكي به يادتان مي‌آيد. در صورتي كه وقتي حرف N را مي بينيد، بايد مدتي فكر كنيد و بسياري از مردم زحمت چنين كاري را به خود نمي دهند.

براي مطالعه بيشتر روي لينك طراحي لوگو مونوگرام كليك كنيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 31
+ نوشته شده: 1397/3/13 ساعت: ۰۹ توسط:bamana :

ريديزاين (طراحي مجدد لوگو) چيست؟

بازاريابان معتقد هستند كه لوگوهايي كه براي يك شغل يا يك نام طراحي مي شوند داراي موجوديت ويژه هستند و براي آنها موجوديت ويژه اي تعريف مي شود. هنگامي كه تغييراتي در علاقه مصرف كننده به وجود مي آيد يك موج تغيير طراحي لوگو درشركت ها ايجاد مي شود.

مشهورترين برندهاي جهان با هدف تحول و پيشرفت بيشتر در زمينه كاري خود به فكر طراحي لوگوي مجدد و مدرن سازي لوگوي قبلي خود كه سازگار با جوامع فعلي و تفكرات امروزي باشد مي افتند. فرايند طراحي لوگو هرچقدر هم حرفه اي و تخصصي طي شده باشد با گذر زمان دچار فرسودگي و كاهش جذابيت و تاثيرگذاري بر مخاطبان مي شود.

ممكن است دلايل زيادي براي طراحي مجدد يك آرم وجود داشته باشد براي مثال ممكن است يك محصول خاص در سطح بالايي به فروش برسد همچنين در زماني كه شركت ها تحت ادغام هستند براي وب سايت خود نياز به يك لوگوي جديد دارند.

مواردي كه بايد در طراحي مجدد يك لوگو مدنظر قرار داد :

  • نياز نيست همه عناصر لوگو تغيير كنند و دقت كنيد بخش هايي كه نياز به تغيير دارند را ريديزاين كنيد.
  • يك لوگو هويت اصلي يك سازمان است و بايد اين هويت هميشه ثابت بماند و در طراحي مجدد اصل و كليت لوگو نبايد تغيير زيادي داشته باشد .
  • در عين حال كه لوگوي جديد بايد جذاب تر باشد بايد ذهنيت و لوگوي قبلي را به تصوير بكشد.
  • در ريديزاين و يا طراحي لوگوي مجدد نبايد لوگو را پيچيده تر و نامفهوم كرد .

 

گاهي اوقات طراحان در طي مرحله ريديزاين لوگو بزرگترين اشتباه را مرتكب مي شوند و اين آن است كه آن ها نظر سفارش دهنده را دخالت نمي دهند. دقت كنيد عناصر قديمي لوگو دست نخورده باقي بماند.

لوگوي اصلي چيزي است كه مردم خواهان آن هستند. لوگوي اصلي ممكن است جذاب باشد اما به محض آنكه شما آن را مجدد طراحي مي كنيد توجه مخاطب را از دست مي دهد.

نتيجه گيري:

به طوركلي اين كاملا قابل درك است كه طراحي يك آرم مناسب براي يك شركت نياز به زمان دارد و گاهي اوقات نياز به تغيير آن نيز داريم. در حوزه گرافيك و تبليغات مدرنيته كردن يك لوگو امريست غيرقابل جايگزين و هدف اصلي از طراحي لوگو و بازسازي مجدد لوگو دست يابي به بالاترين نقطه جذب و تاثيرگذاري برمخاطبان مي باشد.

 

در چه صورت بايد طراحي لوگوي مجدد (ريديزاين) انجام داد؟

  • افت نرخ تبديل
  • كاهش فروش
  • طراحي كه جذاب نباشد
  • وبسايت با مرورگرهاي متفاوت سازگار نباشد
  • عدم هماهنگي با برند شركت
  • پيشرفت رقبا
  • نداشتن رتبه در گوگل
  • مديريت محتواي قديمي سايت

براي مطالعه بيشتر به مقاله ريديزاين مراجعه نماييد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 30
+ نوشته شده: 1397/2/25 ساعت: ۰۵ توسط:bamana :

آموزش طراحي لوگو جذاب و منحصر به فرد در نرم افزار فتوشاپ

اگر در حال حاضر تجارت يا كسب و كاري تازه تاسيس و نوپا در اختيار داريد. مي توانيد با آموزش گام به گام در اين مقاله لوگويي جذاب و ساده را براي تجارت خود طراحي كنيد. ما در اين مقاله سعي داريم طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ را در مدت زمان كوتاهي به مخاطبان آموزش دهيم.
طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ ، نيازمند آشنايي اوليه شما با محيط فتوشاپ مي باشد. فتوشاپ قادر به انجام كارهايي فراتر از ويرايش عكس است. هر چند در طراحي لوگو حرفه اي معمولا از برنامه هاي ديگري مانند كورل هم استفاده مي شود اما بايد بدانيم كه فتوشاپ يكي از قدرتمند ترين برنامه هاي طراحي لوگو مي باشد.
امروزه لوگوهاي موفق و مدرن در سطح جهاني ديگر پيچيده يا به اصطلاح كلاسيك نمي باشند. طراحي لوگوها در عين حال كه ساده هستند از استاندارهاي جهاني برخوداراند و بر طبق اصول طراحي شده اند. پس با توجه به تمام استاندارها و اصول طراحي لوگو شروع به طراحي لوگويي ساده و جذاب مي كنيم.

طراحي لوگو

با ايده پردازي به سمت طراحي لوگو حركت كنيد

يكي از مهم ترين و دشوارترين بخش هاي طراحي لوگو ايده پردازي و اتود زدن مي باشد. بايد در نظر داشته باشيد كه لوگوها بيانگر زمينه فعاليت و حيطه كاري شما باشند. ما در اين مقاله در نظر داريم براي يك عكاس كوهستان كه مهارت هاي زيادي در عكاسي زمستاني دارد طراحي لوگو انجام دهيم. به ادامه مطلب توجه كنيد:
بايد در نظر داشته باشيد كه در طراحي و ايده پردازي از اشكال و نمادهايي كه مرتبط با زمينه فعاليت مي باشند ، استفاده شود. بنابراين براي طراحي لوگوي يك عكاس زمستاني به جهت اينكه زمينه فعاليت عكاسي به مخاطبان القا شود ، مي توانيد از اشكالي مانند مثلث كه نماد از كوها مي باشند و مركزيت زمستان هم از آنجا شروع مي شود ، استفاده كنيد. طرح نهايي لوگوي منتخب را كه مي خواهيم آموزش دهيم در تصوير زير مشاهده مي كنيد.

زماني كه در طراحي لوگو خود ايده پردازي مي كنيد. قبل از پياده سازي در برنامه فتوشاپ ، بر روي كاغذ لوگو را طراحي كنيد و تغييرات مختلفي را در ساختار لوگو ايجاد كنيد. به عنوان مثال پس از جمع آوري نمادهاي مرتبط با سوژه طراحي ، از شكل مربع به جاي مثلث يا از دو خط به جاي سه خط استفاده كنيد. پس از بدست آوردن طرحي جامع از لوگو ، نوبت به پياده سازي در نرم افزار قدرتمند فتوشاپ مي رسد.

گام اول : پروژه را تنظيم كنيد.

يك سند جديد به ابعاد ۱۰۰۰ در ۱۰۰۰ پيكسل در فتوشاپ ايجاد كنيد. اين ميزان فضا انعطاف كافي براي طراحي و كار با اشكال در لوگو را در اختيار ما مي گذارد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

پس از ايجاد سند جديد ، بايد خطوط راهنما را به آن اضافه كنيد تا در قراردادن المان هاي لوگو در جاي خود به درستي عمل كنيد. از منوي بالاي صفحه نرم افزار فتوشاپ به مسير View > New Guid رفته و در دو حالت افقي و عمودي تنها يك خط با اندازه ۵۰% ايجاد كنيد. در صورت نياز مي توانيد خطوط بيشتري را ايجاد كنيد.
توجه : خطوط راهنما در نسخه نهايي لوگوي شما مشاهده نخواهند شد و تنها نقش راهنما را ايفا مي كنند.

گام دوم : ساختار اوليه لوگو را طراحي كنيد

براي طراحي لوگو از سه مثلث زاويه دار استفاده مي كنيد. آسان ترين راه براي طراحي مثلث زاويه دار ، ساخت مربع مي باشد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

براي طراحي مربع در فتوشاپ مي توانيد از ابزار Rectangle Tool استفاده كنيد و با انتخاب اين ابزار مربع را ترسيم كنيد. براي آنكه زوايا دقيق و يكسان باشند ، پس از انتخاب اين ابزار كليد Shift را نگه داريد و مربع را با ابعادي برابر با ۲۰۰ پيكسل رسم كنيد.
سپس با انتخاب ابزار Pen Tool از نوار ابزار ، نشانگر ماوس را بر روي يكي از زواياي مربع ببريد تا علامت – در كنار آن نمايش داده شود ، بر روي علامت كليك كنيد. اين كار باعث مي شود كه يكي از اضلاع حذف شده و شكل ما به صورت مثلث نمايش داده شود. سپس جهت مثلث بدست آمده را مانند تصوير زير تنظيم كنيد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

گام سوم : جا به ­جايي اشكال

در اين مرحله شكل اوليه لوگوي خود را ايجاد كرده ايد. حال با فشردن دكمه Ctrl + J دو عدد ديگر از اين مثلث همسان را ايجاد كنيد و سپس سه مثلث را كنار يكديگر قرار دهيد. مثلث مياني را بزرگ تر نموده و لايه آن را به قبل از دو مثلث ديگر منتقل كنيد. حال مي توانيد از خطوط راهنماي سبز رنگ كمك بگيريد و شكل را درست در وسط تصوير قرار دهيد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

گام چهارم : رنگ آميزي لوگو

حال ساختار اصلي لوگوي ما تشكيل شده است و به نوعي نمادي از كوه ها براي مخاطبان قابل تشخيص مي باشد. براي تفكيك اين سه مثلث از هارموني رنگ هاي مرتبط با اشكال استفاده كنيد. به عنوان مثال مي توانيد براي مثلث مياني ، رنگي متفاوت از دو مثلث كوچكتر انتخاب كنيد.

گام پنجم : اضافه كردن متن يا نام كمپاني

در اين مرحله براي بهتر شناخته شدن تجارتتان بهتر است به همراه لوگوي خود نام برند ، كمپاني ، تجارت و غيره را به ثبت برسانيد. انتخاب فونت و رنگ متن كاملا به سليقه فرد بستگي دارد. اما بهتر است از يك يا دو رنگ و فونت در لوگو استفاده شود تا لوگوي طراحي شده در ذهن مخاطب به راحتي ثبت شود و حرفه اي تر به نظر آيد. طراحي لوگوي ما به اتمام رسيده و آماده براي استفاده در انواع امور تبليغاتي مانند كارت ويزيت ، ست اداري ، سايت ها ، شبكه هاي اجتماعي و پوسترها خواهد بود.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

گام نهايي : اعمال تغييرات مختلف در طراحي لوگو

راز طراحي لوگو حرفه اي ، اعمال تغييراتي در ساختار لوگو مي باشد. در نگاه اول شايد لوگوي طراحي شده همان لوگوي مدنظرتان است. اما با تغييرات در المان هاي لوگو ممكن است طرح هاي جذابي را بدست آوريد كه از طرح اوليه حرفه اي تر و جذاب تر باشد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

اميدواريم از اين مقاله و آموزش طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ نهايت استفاده و لذت را برده باشيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 32
+ نوشته شده: 1397/1/28 ساعت: ۰۸ توسط:bamana :

طراحي لوگو آنلاين

طراحي لوگو آنلاين:

طراحي لوگو يعني بازتاب هويت فردي يا سازماني اشخاص و سازمان‌ها كه بسته به نوع فعاليت يا نگرش آنها ، بصورت رمزگونه نمايش داده ميگردد.

يكي از ابتدايي ترين دسته‌بندي‌ها ، طراحي لوگو را به دو نوع نوشتاري و تصويري تقسيم مي‌كند.

در واقع در هيچ منبع تخصصي گرافيك ، تقسيم‌بندي جامعي از سازماندهي لوگو ارائه نشده است و هرآنچه كه امروزه بصورت تعريف و مرزبندي مختصر در اين خصوص ارائه مي‌دهيم ، تازه ابتداي راه رشته طراحي لوگو است. چرا كه با ظهور فنآوري و پديده‌هاي نوين در عرصه طراحي گرافيك ، لوگو تغيير ماهوي داده و اصولا عملكردي ويژه با تاثيري بيش از آنچه تا كنون شاهدش بوده ايم خواهد داشت.

طراحي لوگو يكي از مهم ترين عناصر در شروع تجارت و كسب و كارها مي باشد. همچنين براي هويت بخشيدن به تجارت ها به كار مي رود و بسيار موثر در ارتباط برقرار كردن مخاطبان با برندها مي باشد. از اين رو طراحي لوگو در حوزه گرافيك يكي از گران ترين هاست. به همين خاطر هميشه براي گران ترين ها در حوزه هاي متفاوت راه حل ميانبر طراحي مي شود تا افرادي كه توانايي پرداخت هزينه هاي بالا را ندارند از اين راه حل ها استفاده كنند. يكي از راه حل هاي ميانبر در طراحي گرافيك ، طراحي لوگو آنلاين مي باشد.

طراحي لوگو با قيمت ارزان و بعضا رايگان بدين صورت است كه بعضي از سايت ها با جمع آوري و ارائه طرح هاي آماده به صورت پكيج و طبقه بندي موضوعي آنها به كاربران ، بازديد از سايت خود را بالا برده و به هيچ عنوان به فكر تجارت كاربران و مخاطبان نمي باشند. بديهي است اين طرح ها و پكيج هاي آماده كه به صورت رايگان يا با هزينه بسيار كم در اختيار كاربران قرار مي گيرد ، اختصاصي نيست.

 از آنجايي كه مهم ترين ويژگي در يك طراحي لوگو موفق و اصولي ، منحصر به فرد بودن آن مي باشد و بايد معنا و مفهوم خاصي در بطن يك لوگو طراحي شود. همچنين با توجه به توضيح بالا و اينكه ممكن است از يك طرح آماده چندين كاربر به عنوان نشان گرافيكي خود در تجارت و كسب و كارشان استفاده كنند ، بايد بدانيد كه با انتخاب اين دسته از لوگوها ، لوگوي منتخب شما مهم ترين اصل و استاندار را ندارد. پروسه طراحي لوگو به چندين مرحله تقسيم مي شود و در بين طراحي هاي گرافيك ، در گروه طراحي هاي زمانبر قرار مي گيرد. به همين دليل هيچگاه يك لوگوي جذاب و منحصر به فرد در طول چند ثانيه طراحي نمي شود (طراحي لوگو آنلاين) و بي شك از كيفيت پاييني برخودار است.

همانطور كه طي مقالات قبلي گفته شد انجمن صنفي طراحان گرافيك قيمت طراحي لوگو را هفت ميليون تومان تصويب كرده است. اين قيمت براي عموم مردم بسيار بالا مي باشد و قادر به پرداخت هزينه هاي بالا در ابتدا و شروع يك تجارت براي طراحي لوگو نمي باشند. از اين رو مجموعه مائده ديزاين با در نظر گرفتن شرايط و جلب اعتماد و رضايت مشتريان ، قيمتي به مراتب پايين تر از هفت ميليون تومان براي طراحي لوگو در نظر گرفته است. طراحي لوگو اصولي طبق تمام استاندارهاي جهاني همراه با جذب بالاي كاربران و مخاطبان با قيمتي مناسب عموم مردم از شرايط و ويژگي هاي طلايي دفتر تبليغاتي مائده ديزاين مي باشد.

بايد توجه ويژه اي به اين موضوع داشته باشيد كه تجارت بدون هويت مانند شخص بدون نام و نشان است. لوگوها شخصيت يك برند را به مخاطبان القا مي كنند و به كسب و كارها هويت و نشاني مي بخشند. لوگوها در ديد چند ثانيه اي مخاطبان نقطه شروع و پايان يك برند مي باشند و بسيار نقش حياتي در ميزان فروش و ارتباط بين مخاطبان با برندها خواهند داشت. به همين دليل طراحي لوگو برند يا تجارت خود را بسيار جدي و حياتي بدانيد.

منبع: مائده ديزاين

 

 

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 77
+ نوشته شده: 1397/1/26 ساعت: ۰۷ توسط:bamana :

طراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي

طراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي: در زمينه طراحي لوگو بايد بدانيم كه با هيچ محدوديتي در نوع خطوط ، اشكال ، نماد ، فونت و ديگر عناصر موثر رو به رو نخواهيم بود. اما طراحي لوگو بدست طراحان متخصص و ماهر در چارچوب قوانين و قواعدي انجام مي شود . بدين معني كه حتي به ظاهر ، ساده ترين لوگوها هم براساس اصول ، استاندارهاي جهاني و نسبت طلايي (عدد في) طراحي شده اند. به عنوان مثال لوگوي برند اپل كه يكي از موفق ترين لوگوها در بين رقباي خود مي باشد ، نماد يك سيب گاز زده و لوگوي برند توييتر كه نماد يك پرنده مي باشد ، براساس عدد في يا نسبت طلايي طراحي شده است.

Logo design using Persian nameطراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي

طراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي

طراحي لوگو با اسم فارسي كه ممكن است اسم شركت ، سازمان ، كمپاني يا حتي يك رستوران باشد مي تواند هم به صورت تايپوگرافي (لوگو نوشتاري) و هم به صورت لوگوهاي تركيبي طراحي شود. پيشنهاد مي شود اگر يك تجارت نوپا و تازه تاسيس در اختيار داريد از لوگوهاي تركيبي استفاده كنيد. در لوگوهاي تركيبي نام برند به همراه نماد تصويري طراحي مي شود و به ثبت شدن در ذهن مخاطب سرعت مي بخشد. در طراحي لوگو با اسم فارسي مي توان از تكنيك هاي متفاوتي استفاده كرد. به عنوان مثال مجموعه مائده ديزاين لوگوي يك رستوران را با استفاده از يك نماد و نوشتار طراحي كرده است. مخاطبان به محض ديدن اين لوگو دريافت مي كنند كه با يك رستوران كباب لقمه رو به­ رو هستند. به تصوير زير توجه كنيد:

طراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي

همانطور كه در تصوير زير مي بينيد ، طراحان ماهر مائده ديزاين ، در طراحي لوگو مجموعه حجابان كه يك اسم فارسي مي باشد ، صورت و چهره يك بانو را با حجاب در سمت چپ لوگو به همراه اسم مجموعه كه حجابان است ، طراحي كرده اند و آدرس سايت به خواست خود شركت در زير لوگو درج شده است.

ادامه مطلب


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 50
+ نوشته شده: 1396/12/12 ساعت: ۰۶ توسط:bamana :

آموزش طراحي لوگو

آموزش طراحي لوگو: لزوميت وجود طراحي لوگو حرفه اي و خلاقانه بسيار بديهي و آشكارا در انواع تجارت ها مي باشد. در اين مقاله به مبحث Armm و آموزش طراحي لوگو مي پردازيم. در واقع Armm چهارچوبي مي باشد جهت طراحي لوگو و خيلي از افرادي كه در زمينه بازيابي، ماركتينگ و طراحي لوگو مشغول به كار هستند با اين چهارچوب آشنايي دارند. طراحان لوگو سعي دارند از اين چهار مشخصه Attention ، response ، Meaning ، Memory در تمامي طراحي لوگوها استفاده كنند.

  • Attention: به معناي اينكه لوگو جلب توجه كند.
  • Response: به معناي اينكه كاربر واكنشي نشان دهد.
  • Meaning: به معناي اينكه لوگو معنا و محتوا داشته باشد.
  • Memory: بدين معنا كه مخاطبان قادر باشند اين لوگو را به خاطر بسپارند.آموزش طراحي لوگو

طراحي لوگو آبديت و به روز يكي از مهم ترين عناصر در جذب مخاطب مي باشد. به همين دليل طراحان لوگو هرسال به دنبال طراحي هاي جذاب تر و خلاقانه تري هستند. بايد بدانيد كه لوگوها به سه دسته تايپوگرام، پيكتوگرام، تركيبي تقسيم مي شوند. براي تجارت هاي تازه تاسيس معمولا از لوگوهاي تركيبي كه از تركيب نماد و نوشتار تشكيل شده است، استفاده مي شود. لوگوهاي پيكتوگرام براي برندهاي شناخته شده و موفق بسيار مناسب هستند. همچنين در لوگوهاي تايپوگرام معمولا اسم برند، شركت يا كمپاني به صورت لوگو طراحي مي شود.

آموزش طراحي لوگو مائده

طراحان ماهر لوگو، حتي ساده ترين لوگوها را كه از ساختار پيچيده اي تشكيل نشده اند هم براساس عدد في يا نسبت طلايي طراحي مي كنند. يكي ديگر از المان هاي موثر در بهترين آموزش طراحي لوگو رنگ ها مي باشند. بايد بدانيد كه طراحي لوگو مجزا از رنگ ها مي باشد، بدين معني كه لوگوي شما به صورت سياه و سفيد و بدون رنگ هم بايد پيام و شعار خود را به مخاطبان منتقل كند. رنگ ها ويژگي هاي مهم يك لوگو را برجسته تر نشان مي دهد، اما بايد توجه داشته باشيد كه رنگ ها متناسب با زمينه فعاليت شركت يا برند انتخاب شود. به عنوان مثال براي لوگوهايي كه مربوط به مواد غذايي هستند، از رنگ قرمز براي تحريك اشتهاي متقاضيان استفاده مي كنند.

ادامه مطلب


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 33
+ نوشته شده: 1396/12/10 ساعت: ۰۶ توسط:bamana :

شيوه صحيح سفارش طراحي لوگو

در اين مقاله سعي داريم نحوه صحيح سفارش طراحي لوگو را براي شركت هاي تازه تاسيس ، مديران و صاحبان كسب و كار تازه كار بيان كنيم تا در كنار اهداف و خواسته هاي سفارش دهندگان لوگو ، حداكثر استفاده را از مجموعه طراح لوگو ببرند.

طراحي لوگو

 

گام اول : انتخاب يك مجموعه طراح متخصص و قدرتمند براي سفارش طراحي لوگو

اولين و مهم ترين قدم براي سفارش طراحي لوگو ، شناخت و ارزيابي مجموعه منتخبي شماست. شما مي توانيد با ملاحظه نمونه طراحي ها پي به ميزان تخصص و موفقيت مجموعه ي دلخواهتان ببريد. به اين نكته توجه داشته باشيد كه تيم طراحي لوگو منتخبي ما طراحي لوگوي حرفه اي قبلا اجرا نموده و در رزومه كاري خود داشته باشد.

طراحي لوگو

گام دوم : اعتماد به مجموعه طراحي لوگو

پس از شناخت كامل از مجموعه و اطمينان حاصل شده از اين مسئله كه شركت هاي خوبي با طراحي لوگو مجموعه منتخبي ما به برند تبديل شده اند و رضايت كامل از اين همكاري داشته اند ما به اين نتيجه مي رسيم كه با يك دفتر تبليغاتي متخصص ، حرفه اي ، قابل اعتماد طرف هستيم و با خيال آسوده مي توانيم طراحي لوگو خود را به اين مجموعه بسپاريم.

طراحي لوگو

گام سوم : سلايق و خواسته هاي خود را در طراحي لوگو به طور كامل به طراح خود بيان كنيد.

به طور كلي لوگو يك نشانه گرافيكي از تجارت شماست و بايد معرف شركت ، نوع محصولات يا زمينه فعاليت شما باشد. در نتيجه هر آنچه از ويژگي هاي تجارت شما بايد در لوگو برجسته تر باشد را بيان كنيد و اگر با يك تيم ماهر طراحي لوگو طرف هستيد از نظرات تخصصي آنها هم بهره مند شويد. در اين صورت سلايق خود را همراه با تخصص و دانشطراحي لوگو در لوگوي خود مشاهده مي كنيد اما اگر هر آنچه كه شما بگوييد طراح پياده سازي كند شما با يك گرافيست قرارداد بسته ايد كه مو به مو نظرتان را اجرا خواهد كرد و هيچگونه خدماتي بابت هزينه اي كه پرداخت نموده ايد دريافت نكرده ايد.

 

ادامه مطلب


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 42
+ نوشته شده: 1396/10/16 ساعت: ۰۵ توسط:bamana :

6 قانون اساسي در طراحي لوگو

طراحي لوگو مسئله­ ي ساده­ اي به نظر مي­رسد اما اگر نگاهي جدي به اين موضوع داشته باشيم دريافت مي­كنيم مهم ترين عامل در شناخت برندهاي موفق و مشهور كه داراي هويت هستند لوگو مي­باشد. امروزه اطرافمان پر شده از لوگوهاي مختلف كه هر كسي استنباط خود را از محصولات و خدماتي كه به واسطه­ ي لوگو معرفي شده است ، بيان مي­كند و اولين برداشت مخاطب از لوگو ، درك و شناخت محصولات است. لوگوها در تصميم گيري و تغيير نگرش مشتريان نسبت به نوع خدمات شركت ها بسيار موثر هستند. اگر بخواهيم لوگويي جذاب و زيبا طراحي كنيم بايد نكاتي را رعايت كنيم. در ادامه مطلب به 6 قانون اساسي كه در طراحي لوگو جزء ضروريات است مي­پردازيم:

طراحي لوگو

1- قبل از طراحي لوگو خلاقانه بينديشيد

لوگوها نقطه­ ي شروع و پايان يك برند در نگاه مخاطبان هستند در نتيجه تسخير ذهن­ ، قلب و نگاه بيننده ­ها مهم ترين تفاوت بين يك تجارت موفق و شكست خورده است. قبل از طراحي لوگو بايد زمان زيادي براي فكر كردن و طراحي صرف كرد. بايد توجه داشت كه هيچگاه اولين اتود يا طرح اوليه بهترين نخواهد بود.

طزاحي لوگو

2- در طراحي لوگو نام برند يا زمينه فعاليت شركت درج شود

در طراحي لوگوي حرفه­ اي با استفاده از المان­هاي مرتبط با نوع محصولات ، زمينه فعاليت شركت­ها را مشخص كنيد يا به طور مستقيم نام برند را در لوگو طراحي كنيد. به كارگيري اين تكنيك مهم باعث سرعت بخشيدن به شناخته شدن شركت­ يا ارگان­ها مي­شود. براي درك بهتر به تصاوير زير توجه كنيد.

طراحي لوگو

3- انعطاف پذيري در طراحي لوگو

در طراحي لوگو هر چقدر لوگوي ما ساده تر طراحي شود تجزيه و تحليلش براي مخاطب راحت تر است و بسيار سريع در ذهن­ها ثبت مي­شود. طراحي لوگو بايد به گونه اي باشد كه در طول زمان با تغييرات انجام شده ، هويت خود را ثابت نگه دارد و به روز و آپديت شود.

ادامه مطلب


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 42
+ نوشته شده: 1396/10/14 ساعت: ۰۵ توسط:bamana :

گرانترين طراحي لوگوها

گرانترين طراحي: در اين مقاله سعي داريم برندهايي كه بيشترين هزينه را صرف برند سازي و طراحي لوگوي خود نموده اند را مطرح كنيم.

شهر بلفاست

گرانترين طراحي شهر بلفاست

هزينه كل:280.000 دلار

اين لوگو حرف B است كه به شكل يك قلب طراحي شده و نام شهر در داخل آن آورده شده است. در سال 2008 شهرستان بلفاست تصميم به تغيير لوگوي خود نمود و آن را به دست شركت Wilson creative سپرد و آن ها اين لوگو را طراحي كردند و به ازاي آن 280.000 دلار دريافت كردند. اين لوگو به دليل اينكه به شكل قلب است پيام آور عشق شده و در واقع سابقه خشونت بار گذشته اين شهر را منتفي مي كند.

شهر ملبورن

گرانترين طراحي شهر ملبورن

هزينه كل : 625.000 دلار

اين لوگو در واقع به منظور حمايت ار استراتژي هويت سازماني جديد شهر ملبورن در سال 2009 توسط Landor associates طراحي شده است.

المپيك 2012 لندن

گرانترين طراحي لوگوي المپيك 2012 لندن

هزينه كل : 625.000 دلار

اين لوگوي المپيك در هم برهم به گفته منتقدين به مبلغ 625 هزار دلار از شركت طراحش Wolff olins خريداري شده است.

پپسي

گرانترين طراحي لوگوي پپسي

هزينه كل : 1.000.000 دلار

هزينه طراحي لوگوي پپسي حدود 1 ميليون دلار است. اين لوگو در سال 2008 تغيير كرد و خيلي ها اين تغيير را شكست بزرگ اين شركت تلقي كرده و معتقدند كه اين گرانترين طراحي لوگوي از لوگوي ارزان كوكا كولا پايين تر است.

ادامه مطلب


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 37
+ نوشته شده: 1396/9/27 ساعت: ۰۷ توسط:bamana :

برند هاي معروف با لوگو ارزان

لوگو ارزان: هميشه صرف هزينه هاي گزاف براي انواع طراحي لوگو لزوماً دليل بر موفقيت آن برند نمي شود. خيلي از برندهاي مشهور حتي بدون صرف هزينه توانسته اند به موفقيت چشمگيري دست پيدا كنند در ادامه مقاله قصد داريم تعدادي برند را مورد بررسي قرار دهيم.

برند هاي معروف با لوگو ارزان

كوكا كولا

لوگو ارزان كوكا كولاهزينه كل : 0 دلار

يكي از مشهورترين لوگوها در سطح جهاني است. تقريباً 130 سالي مي شود كه كسي اين لوگو را تغيير نداده است و جزو لوگوهاي كلاسيك مي باشد.

مايكروسافت

لوگو ارزان مايكروسافت

هزينه كل : 0 دلار

اين لوگو همچنان به صورت پنجره اي با 4 رنگ است. حتي زماني كه در سال 2003 به روز رساني شد هيچ هزينه اضافي بابت اين كار پرداحت نكرد.

ادامه مطلب


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 44
+ نوشته شده: 1396/9/26 ساعت: ۰۶ توسط:bamana :

اسرار نهفته در لوگو قسمت دوم

اسرار نهفته در لوگو: با توجه به اينكه گفتيم لوگو در واقع تصويري گرافيكي است كه مي تواند شامل متن يا عكس و حتي تركيبي از هر دو باشد ولي پشت اين اين تصوير گرافيكي اهداف و ارزش هايي نهفته است كه بايد به آن توجه شود. اين مهم ميسر نمي شود مگر با استفاده از طراحي لوگو ساده كه آن هم هنر و تجربه طراح آن است. در مقاله قبلي تعدادي از لوگو ها و اسرارشان را توضيح داديم و اينك به ادامه آن مي پردازيم.

اسرار نهفته در لوگو قسمت دوم

LE DE TOUR FRANCE

اسرار نهفته در لوگو Le de tour france

با دقت در طراحي اين لوگو متوجه اسرار نهفته در لوگو خواهيم شد. در اين لوگو دوچرخه سواري را مشاهده مي كنيم كه به شكل حرف R است و رنگ زرد چرخ دوچرخه در واقع نماينده رنگ لباس شركت در مسابقاتشان است.

EIGHT

اسرار نهفته در لوگو Eight

اين لوگو به قدري ساده طراحي شده كه مفهوم خود را مي رساند و دقيقاً همان اسم لوگو را بدون داشتن اسرار نهفته در لوگو در تصوير گرافيكي آن كه همان eight است، مشاهده مي كنيم.

LG

اسرار نهفته در لوگو LG

اسرار نهفته در لوگو الجي بسيار محسوس است. كلمات L و G داخل دايره بسيار مهم هستند. شركت الجي اين دايره را در واقع نماد جهان مي داند و كلمات دروني آن نمادي از جوانان، آيندگان، انسانيت و فناوي است. الجي معتقد است كه رنگ قرمز جذب كننده است و نشان از دوستي مي باشد.

KILLED

اسرار نهفته در لوگو Killed

اين لوگو در واقع به معني كشته شده مي باشد. اسرار نهفته در لوگو اينگونه است كه نمادي از كشته شدن را به صورت حرف i افتاده به حالت افقي نيز در طراحي نشان داده شده است.

QUIK SILVER

اسرار نهفته در لوگو Quik silver

اين لوگو متشكل از يك كوه است كه موجي بر روي آن قرار دارد. نمادي از ورزش است اين طراحي. ورزش كردن در شرايط سخت اسرار نهفته در لوگو اين شركت است. شركت مدعي اينست كه مي تواند نياز مشتريانش را در اين زمينه فراهم كند. اين لوگو حتي به سر قو هم شباهت دارد. براي طراحي لوگوي Roxy از دو عدد لوگوي Quik silver استفاده كرده اند.

COCA COLA

اسرار نهفته در لوگو Coca cola

اگر به حرف o موجود در كلمه cola توجه كنيم متوجه چه چيزي مي شويم؟ خيلي كم پيش مي آيد كه كسي متوجه آن شود. آن شبيه پرچم كشور دانمارك است، كشوري كه به شادترين كشور جهان مشهور است. شركت كوكا كولا اين موضوع را متوجه شد و تبليغات گسترده اي را در فرودگاه اين شركت به راه انداخت.

FEDERAL EXPRESS

اسرار نهفته در لوگو Federal express

لوگوي اين شركت به صورت كاملاً خلاقانه طراحي شده است. با نگاه اوليه متوجه دو رنگ مختلف مي شويم. اسرار نهفته در لوگو اين شركت اينست كه بين دو حرف E و x فضاي خاليي وجود دارد كه به شكل فلش است. اين فلش به فكر و نگرش شركت به آينده اشاره دارد.

ادامه مطلب


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 35
+ نوشته شده: 1396/9/23 ساعت: ۰۷ توسط:bamana :

اسرار نهفته لوگو قسمت اول

اسرار نهفته لوگو: زماني كه به يك لوگو مي نگريم و تصويري گرافيكي را مشاهده مي كنيم صرفاً توجه ما نبايد به زيبايي طراحي لوگو باشد. آنچه كه علاوه بر زيبايي طراحي لوگو براي ما مهم است هدف و ارزشي است كه به هنگام طراحي آن آرم به آن توجه شده است. بايد با تماشاي لوگو متوجه شويم كه آن تركيبي از چه سمبل ها يا نوشته هايي است و هر كدام چه مفهومي دارند.

اسرار نهفته لوگو قسمت اول

براي شرح موفقي از اين بخش در نظر داريم كه تعدادي لوگوهاي معروف را مورد بررسي قرار دهيم در ادامه به آن ها توجه كنيد:

Vaio

اسرار نهفته لوگو Vaio

در نگاه اول كه به لوگوي Vaio توجه مي كنيم تمام توجه ما به زيبايي اين طراحي است اما با كمي دقت بيشتر اسرار نهفته لوگو را ميفهميم كه اين لوگو متشكل از دو حرف است. حرف اول كه نماد آنالوگ و حرف دوم نماد بيناري Binary يا همان 0 و 1 كه زبان كامپيوتر مي باشد و ديجيتال گويند.

Baskin robbins

اسرار نهفته لوگو Baskin robbins

با نگاه به اين لوگو متوجه رنگ صورتي استفاده شده در آن مي شويم. كمي كه دقت كنيم اين رنگ صورتي نشان دهنده اسرار نهفته لوگو است كه آن هم عددي مي باشد. اين عدد 31 در واقع نمايانگر تعداد طعم هاي اين شركت است.

ادامه مطلب


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 35
+ نوشته شده: 1396/9/19 ساعت: ۰۶ توسط:bamana :

11 نكته مهم و ويژه در طراحي لوگوي ساده

لوگوي ساده: طراحي لوگو كار ساده اي نيست زيرا بايد در هنگام طراحي به نكات مهمي توجه داشته باشيد. توجه به اين نكات مهم در طراحي يك لوگو، اساس كار براي ايجاد يك لوگوي مناسب و موفق در كسب و كارتان مي باشد. تيم مائده ديزاين با معرفي اين نكات مهم شما را در طراحي يك لوگوي ساده ايده آل كمك مي كند.

11 نكته مهم و ويژه در طراحي لوگوي ساده

طراحي ساده لوگو

لوگويي كه داراي پيچيدگي و جزئيات زياد باشد هم سخت طراحي مي شود و زمانبر است و هم اينكه ديرتر به خاطر سپرده مي شود. يكي از ويژگي هاي مهم براي انتخاب يك لوگو براي كسب و كار مان اينست كه به راحتي در ذهن بماند. چرا بايد زمان خود را با طراحي يك لوگوي پيچيده كه زمان بر و دير گير است هدر دهيم در حاليكه مي دانيم لوگوي ساده جذاب تر است؟! اتفاقاً طراحي لوگوي ساده به مراتب سخت تر هم است؛ زيرا هم بايد ساده باشد و هم جذاب. طراحي خوب است كه بتواند با توجه به ايده هاي خوب ذهنش و با در نظر گرفتن ويژگي هاي آن كسب و كار و هدفش يك لوگوي ساده طراحي كند.

سايز يا اندازه لوگو

يك لوگو بايد در هر سايزي طراحي شود زيرا براي موارد مختلفي كاربرد دارد. مواردي نظير سربرگ شركت يا سازمان، وب سايت و آگهي هاي تبليغاتي و حتي شبكه هاي اجتماعي. در نظر داشته باشيد كه اگر لوگوي شما پيچيده و داراي جزئيات زيادي باشد، طراحي آن در سايز كوچك سخت شده و گاهي غير قابل طراحي، اينجا مزيت ساده بودن لوگو مجدداً نيز ياد آوري مي شود. تمام سعي خود را نماييد كه لوگوي ساده در تمامي سايزها ارائه دهيد زيرا براي يك مشترري با تجربه داراي اهميت است.

لوگوي ساده، سايز لوگو

نسبت ابعاد در طراحي لوگو

لوگوهايي كه اندازه هاي غير معمولي دارند مثلا كوتاه و پهن اند يا باريك و بلند، ذهن مشتريان اين لوگو ها را گيج كننده تفسير مي كند. بنابراين توجه به تعادل بين طول و عرض در طراحي لوگو گام مهمي است. در طراحي يك لوگوي مطلوب حتماً نبايد قرينه سازي صورت بگيرد، رعايت تعادل بين ابعاد طرح خود باعث بالا بردن جذابيت يك لوگو مي شود. لوگوهايي كه به شكل مربع هستند هم به اندازه لوگوهايي كه دايره شكل اند تأثير گذار خواهند بود.

توجه به ماهيت كمپاني در طراحي

هر كمپانيي داراي ارزش هايي براي خود است كه هميشه دوست دارد اين ارزش ها را در تاريخچه خود برجسته كند و زنده نگه دارد. زماني كه داريد لوگوي كمپاني را طراحي مي كنيد توجه به اين ارزش ها بسيار مهم و حتي جهت دهنده به مسير طراحي شما خواهد بود. هر لوگويي با ارزش هاي مختص به خود مناسب كمپاني خود مي باشد و براي صنف ديگر غيرقابل درك و نامطلوب جلوه مي كند. به عنوان مثال لوگوهايي كه براي مدرسه طرح زده مي شوند مناسب مغازه بستني فروشي يا فرش فروشي نمي باشند.

لوگوي ساده، ماهيت كمپاني را براي طراحي لوگو بايد در نظر داشت

ادامه مطلب


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 42
+ نوشته شده: 1396/9/13 ساعت: ۰۶ توسط:bamana :

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

bigrich supermarketing bazar nilshop marketingcenter marketing hamyar bigdata data208 afzayeshbazdidsite digital-world109 haminshekli bigdata