bamana

bamana

<-PostTitle->

روانشناسي رنگ: هنگامي كه صحبت از انتخاب رنگ براي طراحي دكوراسيون داخلي مي شود، همه ما به فكر فرو مي رويم. انتخاب رنگ مناسب براي دكوراسيون داخلي به صورت تصادفي نيست.
در نگاه اول به نظر ميرسد كه انتخاب رنگ براي دكوراسيون داخلي يك خانه اعم از رنگ اتاق نشيمن، اتاق ها يا آشپزخانه كاري بس آسوده باشد، زيرا ما مي دانيم كه چه چيزهايي را دوست داريم يا دوست نداريم. نتيجه كار در بسياري از موارد خوب است و در واقع همان چيزي است كه ما انتظار داشتيم. گاهي پيش مي آيد كه اطلاعي از رنگ ها نداريم و نمي دانيم چه سبكي مناسب منزل ما است در اين گونه موارد نتيجه كار چندان باب ميل نمي باشد و ارتباطي با ظاهر حرفه اي مد نظر ما ندارد.

روانشناسي رنگ براي طراحي دكوراسيون داخلي

طراحان داخلي كه دانش كاملي در مورد رنگ ها دارند، خيلي خوب مي دانند كه كدام رنگ ها مناسب براي كدام تركيب مي باشند. اين طراحان به خوبي از اثرات روانشناختي يك رنگ آگاهند.
براي رسيدن به نتيجه مورد نظر من هميشه اين ايده را دوست داشتم كه كه با تركيب يك رنگ خاص يا تركيبي از رنگ هاي خاص، مي توانيد خلق و خوي خود را با اين رنگ ها در كنار نور و بزرگنمايي تغيير دهيد.
در قدم اول بايد بدانيم كه ما سه رنگ اوليه و اصلي داريم: آبي، قرمز و زرد. هنگامي كه اين رنگ هاي اصلي را باهم تركيب كنيم، رنگ هاي ثانويه (زرد + آبي= سبز، زرد + قرمز=نارنجي، آبي + قرمز=بنفش) بدست مي آيند.

روانشناسي رنگ براي طراحي دكوراسيون داخلي

 با تركيب كردن رنگ هاي اصلي با ثانويه نيز رنگ هاي ترتيبي بدست مي آيند. رنگ هاي تكميلي در نمودار مقابل هم قرار دارند. هرجفت رنگ، مكمل يكديگر است و يك رنگ خنثي را بوجود مي آورند. هر فردي مي تواند رنگ ها را براساس گرم و سرد بودنشان دسته بندي كند. در نمودار رنگي، رنگ هاي سرد به رنگ هاي آبي و سبز گويند و رنگ هاي گرم، رنگ هاي زرد و نارنجي هستند و به آن سمت مي رود.

 رنگ ها بر روي ذهن ما تأثير گذارند و مي توانند حالت هاي مختلفي را در ما ايجاد نمايند. رنگ ها مي توانند به ما انرژي ببخشند، ما را تشويق كنند، در ما ايجاد آرامش و استراحت كنند يا باعث يادآوري خاطرات دلپذير ما شوند.
بعضي رنگ ها هم باعث افسردگي مي شوند و در ما باعث يادآوري چيزهاي غم انگيز شده و بعد از مدتي ما را خسته مي كنند.

زماني كه مي خواهيم رنگي را انتخاب كنيم بايد تمام اين موارد را در نظر بگيريم. زيرا اين ما هستيم كه در آن خانه ايم پس بايد از بودن در آن، احساس خوبي داشته باشيم.

۳ نكته مهم در انتخاب رنگ

  • بايد دقت كنيم كه چه مدت زماني را قرار است در آن اتاق صرف كنيم و چه فعاليت هايي را در آنجا انجام دهيم.
  • اتاق چه مقدار نور گير است و چه مواقعي از روز خورشيد به اتاق مي تابد كه همه اين ها به موقعيت اتاق بستگي دارد.
  •  به متراژ اتاق توجه كنيد اينكه كوچك است يا بزرگ. با توجه به متراژ، شما مي توانيد از رنگ هاي سبك تر يا تيره تر استفاده كنيد. رنگ هاي روشن احساس بزرگ بودن فضا را مي دهند در حاليكه رنگ هاي تيره تر و گرم تر باعث مي شوند كه اتاق كوچك تر ديده شوند.

ادامه مطلب


امتیاز :

بازدید : 3

برچسب ها :

ادامه مطلب

تاريخ : 1396/8/14  | ۰۶ | نویسنده : bamana |

<-PostTitle->

نكات روانشناسي در طراحي سايت: رعايت نكات روانشناسي در طراحي سايت مي تواند تاثير مثبتي در بازدهي وب سايت داشته باشد. طراحان سايت در حال حاضر بايد توجه ويژه اي در روانشناسي در زمينه فعاليت خود داشته باشند. اين روانشناسي مباحث مختلفي را در بر ميگيرد همچون رنگ ها، اندازه ها، قلم ها و بسياري ديگر. اين مسائل مي توانيد در بهينه سازي وب سايت هم طبق استاندارد هاي تعريف شده مي تواند تاثيرگذار باشد. در اين مقاله به چند نوع از اين نكات روانشناسي در طراحي سايت اشاره مي كنيم.

جلب اعتماد كاربران وب سايت

جهت جلب اعتماد كاربران وب سايت بهتر است از صفحه اصلي وب سايت خود شروع كنيد، زيرا ورود كاربران به صفحات اصلي به مراتب بسيار بيشتر از صفحات ديگر است. سعي كنيد از رنگ هاي شاد باتوجه به صنفي كه فعاليت مي كنيد و در نهايت به نكات روانشناسي آن ها توجه كنيد. پيشنهاد مي شود نگاهي به مقاله روانشناسي رنگ ها در طراحي سايت و جذب كاربران داشته باشيد.

ايجاد برندينگ

برندينگ يكي از نكات بسيار مهم در روانشناسي براي طراحي وب سايت است. به نظر خودتان وب سايتي كه از پيش برند شده باشد، چه مقدار تاثير مثبت در ذهن كاربر حتي قبل از ورود به وب سايت داشته باشد دارد؟ قطعا تاثير بسزايي در اين قضيه خواهد داشت. تصور كنيد قصد ورود به وب سايت برند سامسونگ را داريد. پيش از ورود به سايت سامسونگ، رنگ آبي و سفيد در ذهن شما وجود دارد. به اين دليل است كه شما لوگو و رنگ سازماني اين برند را آشنا هستيد. در اين صورت پيش از ديدن وب سايت ذهن شما براي اين آماده شده است كه قرار است به يك وب سايت بسيار حرفه اي وارد شويد. برندينگ در اينجا معنا پيدا مي كند و نقش زيادي در روانشناسي طراحي سايت دارد. مواردي كه در اين موضوع مي درخشند، ايجاد برندينگ با روانشناسي است. به طور مثال رنگ و لوگي سازمان شما براي برندينگ بسيار مهم است و خود برندينگ در روانشناسي وب سايت شما تاثير فراواني دارد.

 

ادامه مطلب


امتیاز :

بازدید : 11

برچسب ها :

ادامه مطلب

تاريخ : 1396/2/9  | ۱۱ | نویسنده : bamana |