bamana

bamana

ريديزاين (طراحي مجدد لوگو) چيست؟

بازاريابان معتقد هستند كه لوگوهايي كه براي يك شغل يا يك نام طراحي مي شوند داراي موجوديت ويژه هستند و براي آنها موجوديت ويژه اي تعريف مي شود. هنگامي كه تغييراتي در علاقه مصرف كننده به وجود مي آيد يك موج تغيير طراحي لوگو درشركت ها ايجاد مي شود.

مشهورترين برندهاي جهان با هدف تحول و پيشرفت بيشتر در زمينه كاري خود به فكر طراحي لوگوي مجدد و مدرن سازي لوگوي قبلي خود كه سازگار با جوامع فعلي و تفكرات امروزي باشد مي افتند. فرايند طراحي لوگو هرچقدر هم حرفه اي و تخصصي طي شده باشد با گذر زمان دچار فرسودگي و كاهش جذابيت و تاثيرگذاري بر مخاطبان مي شود.

ممكن است دلايل زيادي براي طراحي مجدد يك آرم وجود داشته باشد براي مثال ممكن است يك محصول خاص در سطح بالايي به فروش برسد همچنين در زماني كه شركت ها تحت ادغام هستند براي وب سايت خود نياز به يك لوگوي جديد دارند.

مواردي كه بايد در طراحي مجدد يك لوگو مدنظر قرار داد :

  • نياز نيست همه عناصر لوگو تغيير كنند و دقت كنيد بخش هايي كه نياز به تغيير دارند را ريديزاين كنيد.
  • يك لوگو هويت اصلي يك سازمان است و بايد اين هويت هميشه ثابت بماند و در طراحي مجدد اصل و كليت لوگو نبايد تغيير زيادي داشته باشد .
  • در عين حال كه لوگوي جديد بايد جذاب تر باشد بايد ذهنيت و لوگوي قبلي را به تصوير بكشد.
  • در ريديزاين و يا طراحي لوگوي مجدد نبايد لوگو را پيچيده تر و نامفهوم كرد .

 

گاهي اوقات طراحان در طي مرحله ريديزاين لوگو بزرگترين اشتباه را مرتكب مي شوند و اين آن است كه آن ها نظر سفارش دهنده را دخالت نمي دهند. دقت كنيد عناصر قديمي لوگو دست نخورده باقي بماند.

لوگوي اصلي چيزي است كه مردم خواهان آن هستند. لوگوي اصلي ممكن است جذاب باشد اما به محض آنكه شما آن را مجدد طراحي مي كنيد توجه مخاطب را از دست مي دهد.

نتيجه گيري:

به طوركلي اين كاملا قابل درك است كه طراحي يك آرم مناسب براي يك شركت نياز به زمان دارد و گاهي اوقات نياز به تغيير آن نيز داريم. در حوزه گرافيك و تبليغات مدرنيته كردن يك لوگو امريست غيرقابل جايگزين و هدف اصلي از طراحي لوگو و بازسازي مجدد لوگو دست يابي به بالاترين نقطه جذب و تاثيرگذاري برمخاطبان مي باشد.

 

در چه صورت بايد طراحي لوگوي مجدد (ريديزاين) انجام داد؟

  • افت نرخ تبديل
  • كاهش فروش
  • طراحي كه جذاب نباشد
  • وبسايت با مرورگرهاي متفاوت سازگار نباشد
  • عدم هماهنگي با برند شركت
  • پيشرفت رقبا
  • نداشتن رتبه در گوگل
  • مديريت محتواي قديمي سايت

براي مطالعه بيشتر به مقاله ريديزاين مراجعه نماييد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 30
+ نوشته شده: 1397/2/25 ساعت: ۰۵ توسط:bamana :

آموزش طراحي لوگو جذاب و منحصر به فرد در نرم افزار فتوشاپ

اگر در حال حاضر تجارت يا كسب و كاري تازه تاسيس و نوپا در اختيار داريد. مي توانيد با آموزش گام به گام در اين مقاله لوگويي جذاب و ساده را براي تجارت خود طراحي كنيد. ما در اين مقاله سعي داريم طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ را در مدت زمان كوتاهي به مخاطبان آموزش دهيم.
طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ ، نيازمند آشنايي اوليه شما با محيط فتوشاپ مي باشد. فتوشاپ قادر به انجام كارهايي فراتر از ويرايش عكس است. هر چند در طراحي لوگو حرفه اي معمولا از برنامه هاي ديگري مانند كورل هم استفاده مي شود اما بايد بدانيم كه فتوشاپ يكي از قدرتمند ترين برنامه هاي طراحي لوگو مي باشد.
امروزه لوگوهاي موفق و مدرن در سطح جهاني ديگر پيچيده يا به اصطلاح كلاسيك نمي باشند. طراحي لوگوها در عين حال كه ساده هستند از استاندارهاي جهاني برخوداراند و بر طبق اصول طراحي شده اند. پس با توجه به تمام استاندارها و اصول طراحي لوگو شروع به طراحي لوگويي ساده و جذاب مي كنيم.

طراحي لوگو

با ايده پردازي به سمت طراحي لوگو حركت كنيد

يكي از مهم ترين و دشوارترين بخش هاي طراحي لوگو ايده پردازي و اتود زدن مي باشد. بايد در نظر داشته باشيد كه لوگوها بيانگر زمينه فعاليت و حيطه كاري شما باشند. ما در اين مقاله در نظر داريم براي يك عكاس كوهستان كه مهارت هاي زيادي در عكاسي زمستاني دارد طراحي لوگو انجام دهيم. به ادامه مطلب توجه كنيد:
بايد در نظر داشته باشيد كه در طراحي و ايده پردازي از اشكال و نمادهايي كه مرتبط با زمينه فعاليت مي باشند ، استفاده شود. بنابراين براي طراحي لوگوي يك عكاس زمستاني به جهت اينكه زمينه فعاليت عكاسي به مخاطبان القا شود ، مي توانيد از اشكالي مانند مثلث كه نماد از كوها مي باشند و مركزيت زمستان هم از آنجا شروع مي شود ، استفاده كنيد. طرح نهايي لوگوي منتخب را كه مي خواهيم آموزش دهيم در تصوير زير مشاهده مي كنيد.

زماني كه در طراحي لوگو خود ايده پردازي مي كنيد. قبل از پياده سازي در برنامه فتوشاپ ، بر روي كاغذ لوگو را طراحي كنيد و تغييرات مختلفي را در ساختار لوگو ايجاد كنيد. به عنوان مثال پس از جمع آوري نمادهاي مرتبط با سوژه طراحي ، از شكل مربع به جاي مثلث يا از دو خط به جاي سه خط استفاده كنيد. پس از بدست آوردن طرحي جامع از لوگو ، نوبت به پياده سازي در نرم افزار قدرتمند فتوشاپ مي رسد.

گام اول : پروژه را تنظيم كنيد.

يك سند جديد به ابعاد ۱۰۰۰ در ۱۰۰۰ پيكسل در فتوشاپ ايجاد كنيد. اين ميزان فضا انعطاف كافي براي طراحي و كار با اشكال در لوگو را در اختيار ما مي گذارد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

پس از ايجاد سند جديد ، بايد خطوط راهنما را به آن اضافه كنيد تا در قراردادن المان هاي لوگو در جاي خود به درستي عمل كنيد. از منوي بالاي صفحه نرم افزار فتوشاپ به مسير View > New Guid رفته و در دو حالت افقي و عمودي تنها يك خط با اندازه ۵۰% ايجاد كنيد. در صورت نياز مي توانيد خطوط بيشتري را ايجاد كنيد.
توجه : خطوط راهنما در نسخه نهايي لوگوي شما مشاهده نخواهند شد و تنها نقش راهنما را ايفا مي كنند.

گام دوم : ساختار اوليه لوگو را طراحي كنيد

براي طراحي لوگو از سه مثلث زاويه دار استفاده مي كنيد. آسان ترين راه براي طراحي مثلث زاويه دار ، ساخت مربع مي باشد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

براي طراحي مربع در فتوشاپ مي توانيد از ابزار Rectangle Tool استفاده كنيد و با انتخاب اين ابزار مربع را ترسيم كنيد. براي آنكه زوايا دقيق و يكسان باشند ، پس از انتخاب اين ابزار كليد Shift را نگه داريد و مربع را با ابعادي برابر با ۲۰۰ پيكسل رسم كنيد.
سپس با انتخاب ابزار Pen Tool از نوار ابزار ، نشانگر ماوس را بر روي يكي از زواياي مربع ببريد تا علامت – در كنار آن نمايش داده شود ، بر روي علامت كليك كنيد. اين كار باعث مي شود كه يكي از اضلاع حذف شده و شكل ما به صورت مثلث نمايش داده شود. سپس جهت مثلث بدست آمده را مانند تصوير زير تنظيم كنيد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

گام سوم : جا به ­جايي اشكال

در اين مرحله شكل اوليه لوگوي خود را ايجاد كرده ايد. حال با فشردن دكمه Ctrl + J دو عدد ديگر از اين مثلث همسان را ايجاد كنيد و سپس سه مثلث را كنار يكديگر قرار دهيد. مثلث مياني را بزرگ تر نموده و لايه آن را به قبل از دو مثلث ديگر منتقل كنيد. حال مي توانيد از خطوط راهنماي سبز رنگ كمك بگيريد و شكل را درست در وسط تصوير قرار دهيد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

گام چهارم : رنگ آميزي لوگو

حال ساختار اصلي لوگوي ما تشكيل شده است و به نوعي نمادي از كوه ها براي مخاطبان قابل تشخيص مي باشد. براي تفكيك اين سه مثلث از هارموني رنگ هاي مرتبط با اشكال استفاده كنيد. به عنوان مثال مي توانيد براي مثلث مياني ، رنگي متفاوت از دو مثلث كوچكتر انتخاب كنيد.

گام پنجم : اضافه كردن متن يا نام كمپاني

در اين مرحله براي بهتر شناخته شدن تجارتتان بهتر است به همراه لوگوي خود نام برند ، كمپاني ، تجارت و غيره را به ثبت برسانيد. انتخاب فونت و رنگ متن كاملا به سليقه فرد بستگي دارد. اما بهتر است از يك يا دو رنگ و فونت در لوگو استفاده شود تا لوگوي طراحي شده در ذهن مخاطب به راحتي ثبت شود و حرفه اي تر به نظر آيد. طراحي لوگوي ما به اتمام رسيده و آماده براي استفاده در انواع امور تبليغاتي مانند كارت ويزيت ، ست اداري ، سايت ها ، شبكه هاي اجتماعي و پوسترها خواهد بود.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

گام نهايي : اعمال تغييرات مختلف در طراحي لوگو

راز طراحي لوگو حرفه اي ، اعمال تغييراتي در ساختار لوگو مي باشد. در نگاه اول شايد لوگوي طراحي شده همان لوگوي مدنظرتان است. اما با تغييرات در المان هاي لوگو ممكن است طرح هاي جذابي را بدست آوريد كه از طرح اوليه حرفه اي تر و جذاب تر باشد.

طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ

اميدواريم از اين مقاله و آموزش طراحي لوگو در نرم افزار فتوشاپ نهايت استفاده و لذت را برده باشيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 32
+ نوشته شده: 1397/1/28 ساعت: ۰۸ توسط:bamana :

طراحي لوگو آنلاين

طراحي لوگو آنلاين:

طراحي لوگو يعني بازتاب هويت فردي يا سازماني اشخاص و سازمان‌ها كه بسته به نوع فعاليت يا نگرش آنها ، بصورت رمزگونه نمايش داده ميگردد.

يكي از ابتدايي ترين دسته‌بندي‌ها ، طراحي لوگو را به دو نوع نوشتاري و تصويري تقسيم مي‌كند.

در واقع در هيچ منبع تخصصي گرافيك ، تقسيم‌بندي جامعي از سازماندهي لوگو ارائه نشده است و هرآنچه كه امروزه بصورت تعريف و مرزبندي مختصر در اين خصوص ارائه مي‌دهيم ، تازه ابتداي راه رشته طراحي لوگو است. چرا كه با ظهور فنآوري و پديده‌هاي نوين در عرصه طراحي گرافيك ، لوگو تغيير ماهوي داده و اصولا عملكردي ويژه با تاثيري بيش از آنچه تا كنون شاهدش بوده ايم خواهد داشت.

طراحي لوگو يكي از مهم ترين عناصر در شروع تجارت و كسب و كارها مي باشد. همچنين براي هويت بخشيدن به تجارت ها به كار مي رود و بسيار موثر در ارتباط برقرار كردن مخاطبان با برندها مي باشد. از اين رو طراحي لوگو در حوزه گرافيك يكي از گران ترين هاست. به همين خاطر هميشه براي گران ترين ها در حوزه هاي متفاوت راه حل ميانبر طراحي مي شود تا افرادي كه توانايي پرداخت هزينه هاي بالا را ندارند از اين راه حل ها استفاده كنند. يكي از راه حل هاي ميانبر در طراحي گرافيك ، طراحي لوگو آنلاين مي باشد.

طراحي لوگو با قيمت ارزان و بعضا رايگان بدين صورت است كه بعضي از سايت ها با جمع آوري و ارائه طرح هاي آماده به صورت پكيج و طبقه بندي موضوعي آنها به كاربران ، بازديد از سايت خود را بالا برده و به هيچ عنوان به فكر تجارت كاربران و مخاطبان نمي باشند. بديهي است اين طرح ها و پكيج هاي آماده كه به صورت رايگان يا با هزينه بسيار كم در اختيار كاربران قرار مي گيرد ، اختصاصي نيست.

 از آنجايي كه مهم ترين ويژگي در يك طراحي لوگو موفق و اصولي ، منحصر به فرد بودن آن مي باشد و بايد معنا و مفهوم خاصي در بطن يك لوگو طراحي شود. همچنين با توجه به توضيح بالا و اينكه ممكن است از يك طرح آماده چندين كاربر به عنوان نشان گرافيكي خود در تجارت و كسب و كارشان استفاده كنند ، بايد بدانيد كه با انتخاب اين دسته از لوگوها ، لوگوي منتخب شما مهم ترين اصل و استاندار را ندارد. پروسه طراحي لوگو به چندين مرحله تقسيم مي شود و در بين طراحي هاي گرافيك ، در گروه طراحي هاي زمانبر قرار مي گيرد. به همين دليل هيچگاه يك لوگوي جذاب و منحصر به فرد در طول چند ثانيه طراحي نمي شود (طراحي لوگو آنلاين) و بي شك از كيفيت پاييني برخودار است.

همانطور كه طي مقالات قبلي گفته شد انجمن صنفي طراحان گرافيك قيمت طراحي لوگو را هفت ميليون تومان تصويب كرده است. اين قيمت براي عموم مردم بسيار بالا مي باشد و قادر به پرداخت هزينه هاي بالا در ابتدا و شروع يك تجارت براي طراحي لوگو نمي باشند. از اين رو مجموعه مائده ديزاين با در نظر گرفتن شرايط و جلب اعتماد و رضايت مشتريان ، قيمتي به مراتب پايين تر از هفت ميليون تومان براي طراحي لوگو در نظر گرفته است. طراحي لوگو اصولي طبق تمام استاندارهاي جهاني همراه با جذب بالاي كاربران و مخاطبان با قيمتي مناسب عموم مردم از شرايط و ويژگي هاي طلايي دفتر تبليغاتي مائده ديزاين مي باشد.

بايد توجه ويژه اي به اين موضوع داشته باشيد كه تجارت بدون هويت مانند شخص بدون نام و نشان است. لوگوها شخصيت يك برند را به مخاطبان القا مي كنند و به كسب و كارها هويت و نشاني مي بخشند. لوگوها در ديد چند ثانيه اي مخاطبان نقطه شروع و پايان يك برند مي باشند و بسيار نقش حياتي در ميزان فروش و ارتباط بين مخاطبان با برندها خواهند داشت. به همين دليل طراحي لوگو برند يا تجارت خود را بسيار جدي و حياتي بدانيد.

منبع: مائده ديزاين

 

 

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 77
+ نوشته شده: 1397/1/26 ساعت: ۰۷ توسط:bamana :

طراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي

طراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي: در زمينه طراحي لوگو بايد بدانيم كه با هيچ محدوديتي در نوع خطوط ، اشكال ، نماد ، فونت و ديگر عناصر موثر رو به رو نخواهيم بود. اما طراحي لوگو بدست طراحان متخصص و ماهر در چارچوب قوانين و قواعدي انجام مي شود . بدين معني كه حتي به ظاهر ، ساده ترين لوگوها هم براساس اصول ، استاندارهاي جهاني و نسبت طلايي (عدد في) طراحي شده اند. به عنوان مثال لوگوي برند اپل كه يكي از موفق ترين لوگوها در بين رقباي خود مي باشد ، نماد يك سيب گاز زده و لوگوي برند توييتر كه نماد يك پرنده مي باشد ، براساس عدد في يا نسبت طلايي طراحي شده است.

Logo design using Persian nameطراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي

طراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي

طراحي لوگو با اسم فارسي كه ممكن است اسم شركت ، سازمان ، كمپاني يا حتي يك رستوران باشد مي تواند هم به صورت تايپوگرافي (لوگو نوشتاري) و هم به صورت لوگوهاي تركيبي طراحي شود. پيشنهاد مي شود اگر يك تجارت نوپا و تازه تاسيس در اختيار داريد از لوگوهاي تركيبي استفاده كنيد. در لوگوهاي تركيبي نام برند به همراه نماد تصويري طراحي مي شود و به ثبت شدن در ذهن مخاطب سرعت مي بخشد. در طراحي لوگو با اسم فارسي مي توان از تكنيك هاي متفاوتي استفاده كرد. به عنوان مثال مجموعه مائده ديزاين لوگوي يك رستوران را با استفاده از يك نماد و نوشتار طراحي كرده است. مخاطبان به محض ديدن اين لوگو دريافت مي كنند كه با يك رستوران كباب لقمه رو به­ رو هستند. به تصوير زير توجه كنيد:

طراحي لوگو با استفاده از اسم فارسي

همانطور كه در تصوير زير مي بينيد ، طراحان ماهر مائده ديزاين ، در طراحي لوگو مجموعه حجابان كه يك اسم فارسي مي باشد ، صورت و چهره يك بانو را با حجاب در سمت چپ لوگو به همراه اسم مجموعه كه حجابان است ، طراحي كرده اند و آدرس سايت به خواست خود شركت در زير لوگو درج شده است.

ادامه مطلب


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 50
+ نوشته شده: 1396/12/12 ساعت: ۰۶ توسط:bamana :

6 قانون اساسي در طراحي لوگو

طراحي لوگو مسئله­ ي ساده­ اي به نظر مي­رسد اما اگر نگاهي جدي به اين موضوع داشته باشيم دريافت مي­كنيم مهم ترين عامل در شناخت برندهاي موفق و مشهور كه داراي هويت هستند لوگو مي­باشد. امروزه اطرافمان پر شده از لوگوهاي مختلف كه هر كسي استنباط خود را از محصولات و خدماتي كه به واسطه­ ي لوگو معرفي شده است ، بيان مي­كند و اولين برداشت مخاطب از لوگو ، درك و شناخت محصولات است. لوگوها در تصميم گيري و تغيير نگرش مشتريان نسبت به نوع خدمات شركت ها بسيار موثر هستند. اگر بخواهيم لوگويي جذاب و زيبا طراحي كنيم بايد نكاتي را رعايت كنيم. در ادامه مطلب به 6 قانون اساسي كه در طراحي لوگو جزء ضروريات است مي­پردازيم:

طراحي لوگو

1- قبل از طراحي لوگو خلاقانه بينديشيد

لوگوها نقطه­ ي شروع و پايان يك برند در نگاه مخاطبان هستند در نتيجه تسخير ذهن­ ، قلب و نگاه بيننده ­ها مهم ترين تفاوت بين يك تجارت موفق و شكست خورده است. قبل از طراحي لوگو بايد زمان زيادي براي فكر كردن و طراحي صرف كرد. بايد توجه داشت كه هيچگاه اولين اتود يا طرح اوليه بهترين نخواهد بود.

طزاحي لوگو

2- در طراحي لوگو نام برند يا زمينه فعاليت شركت درج شود

در طراحي لوگوي حرفه­ اي با استفاده از المان­هاي مرتبط با نوع محصولات ، زمينه فعاليت شركت­ها را مشخص كنيد يا به طور مستقيم نام برند را در لوگو طراحي كنيد. به كارگيري اين تكنيك مهم باعث سرعت بخشيدن به شناخته شدن شركت­ يا ارگان­ها مي­شود. براي درك بهتر به تصاوير زير توجه كنيد.

طراحي لوگو

3- انعطاف پذيري در طراحي لوگو

در طراحي لوگو هر چقدر لوگوي ما ساده تر طراحي شود تجزيه و تحليلش براي مخاطب راحت تر است و بسيار سريع در ذهن­ها ثبت مي­شود. طراحي لوگو بايد به گونه اي باشد كه در طول زمان با تغييرات انجام شده ، هويت خود را ثابت نگه دارد و به روز و آپديت شود.

ادامه مطلب


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 42
+ نوشته شده: 1396/10/14 ساعت: ۰۵ توسط:bamana :

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

bigrich supermarketing bazar nilshop marketingcenter marketing hamyar bigdata data208 afzayeshbazdidsite digital-world109 haminshekli bigdata