هاست / طراحي سايت / طراحي اپليكيشن / ثبت دامنه

هاست / طراحي سايت / طراحي اپليكيشن / ثبت دامنه

<-PostTitle->

نگاهي به فوم آتش نشاني جديد در تجهيزات ايمني و آتش نشاني: بسياري از فوم هاي آتش نشاني مثل پرفلورو شيميايي از مواد مصنوعي ساخته مي شوند. اين مواد مصنوعي در استفاده از اين لباس هاي آتش نشاني بسيار موثر است ولي استفاده از آن ها در زندگي روزمره بدليل وجود مواد سمي بسيار خطرناك است. اين فوم هاي استفاده شده در تجهيزات ايمني و آتش نشاني مي توانند به مدت ۲۰۰ سال عمر مفيد داشته باشند. در اين مدت زمان طولاني، اين فوم ها مي توانند در مقابل آب و همچنين خاك كاملا محافظ بوده و مي تواند اين اجازه را داشته باشد تا عناصر سمي را در خود انباشته و تجمع كند تا به موجودات زنده بخصوص انسان ها خطري وارد نشود.

نگاهي به فوم آتش نشاني جديد در تجهيزات ايمني و آتش نشاني

وب سايت phys.org مقاله اي در سال ۲۰۱۵ بصورت علمي و بين المللي از تكنولوژي هاي دانشگاه هاي SCAMT و ITMO در پترزبورگ و روسيه مبني بر مقاومت اين فوم ها در تجهيزات ايمني و آتش نشاني منتشر كرد. قطعا اين اخبار بسيار مفيد بودند. اما داستان از اين قرار است كه FHF بزرگترين قابليت براي جلوگيري از آتش بشمار مي رود. پس از اعلام و اطفاء حريق، اين ماده در جسم فعال در جذب آب، نرم و جدا مي شود.

باتوجه به وب سايت phys.org، قابليت FHF در نانوذرات سيليكا، وقتي در معرض هوا قرار ميگيرد، در يك شبكه پليمري ايجاد مي شود. به محض تماس با سوختگي(آتش گرفتن) يك جسم، فوم به جسم در حال سوختن چسبيده و آن را شامل مي شود و در نهايت آن را سريع سرد مي كند. البته دقت داشته باشيد كه فوم بطور همزمان خوش بعنوان يك جسم سخت حساب مي شود. ماهيت معدني براي فعالسازي و پايداري اين فوم، دماي بالاتر از ۱۰۰۰ درجه سانتي گراد است تا چسبندگي به جسم در حال سوختن آغاز شود.

اكثر فوم ها وقتي دما در ۳۰۰ درجه سلسيوس است از ماده ارگانيك و خرابي سريع استفاده مي كنند. به نقل از دانشنامه SCAMT در آزمايشگاه Phys: در مورد اين پروژه، فوم ها از فريم هاي بسيار سخت جهت قرارگيري در آتش ايجاد شده اند، از احتراق دوباره اجسام نيز محافظت مي كند.

دانشمنداني كه FHF را توسعه داده اند، يك سري از بزرگترين مقياس ها را براي تست قابليت هاي فوم را تست كردند. يكي از اين آزمايش ها احتراق در يكي از جنگل ها بود. در اين آزمايش، فوم بصورت يك كمربند مقاومتي در اطراف آتش ها جهت پايان دادن به آن استفاده شد. محققان در اين مورد گفتند كه FHF خط آتش را براحتي در يك وايلدلند آتشين قرار مي دهد و آن را در تمام طول آتش فعال نگاه مي دارد.

كاربردهاي اين فوم در تجهيزات ايمني و آتش نشاني

اين نوع از توسعه مي تواند در آتش سوزي هاي بسيار عظيم در ايالات متحده و كانالدا در آتش نشاني ها كمك بسيار زيادي داشته باشد.

افزايش قابليت هاي جذب گرما و طبيعت مداوم از FHF مي تواند ساختار آتش نشان و wildland با يك ابزار است كه مي تواند كمك به آنها يك ميزبان از اهداف تاكتيكي انجام فراهم مي كند. برخي از اين نمونه ها عبارتند از:

  • سركوب سريع يك اتاق به خوبي درگير يا اتاق يا يك ساختار كل با استفاده از آب به مراتب كمتر
  • براي حفاظت از سازه هاي مجاور از يك آتش سوزي ساختار به طور كامل درگير به گرماي تابشي و يا اون سوي خاكستر سوخته پرواز در معرض (بدون نياز به درخواست مجدد)
  • حفاظت از سازه هاي و پوشش گياهي در مسير يك آتش wildland پيشبرد (بدون نياز به درخواست مجدد)
  • ايجاد يك خط آتش محيط را براي آتش سوزي wildland (كه دست نخورده باقي خواهد ماند)
  • حفاظت از مسيرهاي تخليه در آتش سوزي wildland از گسترش آتش (بدون نياز به درخواست مجدد)

 

ادامه مطلب


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : اعلام و اطفاء حريق، تجهيزات آتش نشاني، تجهيزات ايمني، تجهيزات ايمني و آتش نشاني، سيستم هاي اعلام و اطفاء حريق،

ادامه مطلب

تاريخ : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۴:۱۱:۳۰ | نویسنده : bamana |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی