طراحي لوگو آنلاين:
طراحي لوگو يعني بازتاب هويت فردي يا سازماني اشخاص و سازمانها كه بسته به نوع فعاليت يا نگرش آنها ، بصورت رمزگونه نمايش داده ميگردد.
يكي از ابتدايي ترين دستهبنديها ، طراحي لوگو را به دو نوع نوشتاري و تصويري تقسيم ميكند.
در واقع در هيچ منبع تخصصي گرافيك ، تقسيمبندي جامعي از سازماندهي لوگو ارائه نشده است و هرآنچه كه امروزه بصورت تعريف و مرزبندي مختصر در اين خصوص ارائه ميدهيم ، تازه ابتداي راه رشته طراحي لوگو است. چرا كه با ظهور فنآوري و پديدههاي نوين در عرصه طراحي گرافيك ، لوگو تغيير ماهوي داده و اصولا عملكردي ويژه با تاثيري بيش از آنچه تا كنون شاهدش بوده ايم خواهد داشت.
طراحي لوگو يكي از مهم ترين عناصر در شروع تجارت و كسب و كارها مي باشد. همچنين براي هويت بخشيدن به تجارت ها به كار مي رود و بسيار موثر در ارتباط برقرار كردن مخاطبان با برندها مي باشد. از اين رو طراحي لوگو در حوزه گرافيك يكي از گران ترين هاست. به همين خاطر هميشه براي گران ترين ها در حوزه هاي متفاوت راه حل ميانبر طراحي مي شود تا افرادي كه توانايي پرداخت هزينه هاي بالا را ندارند از اين راه حل ها استفاده كنند. يكي از راه حل هاي ميانبر در طراحي گرافيك ، طراحي لوگو آنلاين مي باشد.
طراحي لوگو با قيمت ارزان و بعضا رايگان بدين صورت است كه بعضي از سايت ها با جمع آوري و ارائه طرح هاي آماده به صورت پكيج و طبقه بندي موضوعي آنها به كاربران ، بازديد از سايت خود را بالا برده و به هيچ عنوان به فكر تجارت كاربران و مخاطبان نمي باشند. بديهي است اين طرح ها و پكيج هاي آماده كه به صورت رايگان يا با هزينه بسيار كم در اختيار كاربران قرار مي گيرد ، اختصاصي نيست.
از آنجايي كه مهم ترين ويژگي در يك طراحي لوگو موفق و اصولي ، منحصر به فرد بودن آن مي باشد و بايد معنا و مفهوم خاصي در بطن يك لوگو طراحي شود. همچنين با توجه به توضيح بالا و اينكه ممكن است از يك طرح آماده چندين كاربر به عنوان نشان گرافيكي خود در تجارت و كسب و كارشان استفاده كنند ، بايد بدانيد كه با انتخاب اين دسته از لوگوها ، لوگوي منتخب شما مهم ترين اصل و استاندار را ندارد. پروسه طراحي لوگو به چندين مرحله تقسيم مي شود و در بين طراحي هاي گرافيك ، در گروه طراحي هاي زمانبر قرار مي گيرد. به همين دليل هيچگاه يك لوگوي جذاب و منحصر به فرد در طول چند ثانيه طراحي نمي شود (طراحي لوگو آنلاين) و بي شك از كيفيت پاييني برخودار است.
همانطور كه طي مقالات قبلي گفته شد انجمن صنفي طراحان گرافيك قيمت طراحي لوگو را هفت ميليون تومان تصويب كرده است. اين قيمت براي عموم مردم بسيار بالا مي باشد و قادر به پرداخت هزينه هاي بالا در ابتدا و شروع يك تجارت براي طراحي لوگو نمي باشند. از اين رو مجموعه مائده ديزاين با در نظر گرفتن شرايط و جلب اعتماد و رضايت مشتريان ، قيمتي به مراتب پايين تر از هفت ميليون تومان براي طراحي لوگو در نظر گرفته است. طراحي لوگو اصولي طبق تمام استاندارهاي جهاني همراه با جذب بالاي كاربران و مخاطبان با قيمتي مناسب عموم مردم از شرايط و ويژگي هاي طلايي دفتر تبليغاتي مائده ديزاين مي باشد.
بايد توجه ويژه اي به اين موضوع داشته باشيد كه تجارت بدون هويت مانند شخص بدون نام و نشان است. لوگوها شخصيت يك برند را به مخاطبان القا مي كنند و به كسب و كارها هويت و نشاني مي بخشند. لوگوها در ديد چند ثانيه اي مخاطبان نقطه شروع و پايان يك برند مي باشند و بسيار نقش حياتي در ميزان فروش و ارتباط بين مخاطبان با برندها خواهند داشت. به همين دليل طراحي لوگو برند يا تجارت خود را بسيار جدي و حياتي بدانيد.
منبع: مائده ديزاين
بازدید :
در اين مقاله سعي داريم پشت صحنه طراحي و ايده پردازي لوگو را نمايش دهيم. همانطور كه مي دانيد لوگوها يكي از مهم ترين عناصر در شروع يك تجارت مي باشند. طراحان بايد علاوه بر به كارگيري خلاقيت ، اصول و چهارچوبي را در طراحي لوگو رعايت كنند. همچنين ايده پردازي لوگو در طرح و رمزآلود بودن لوگو باعث جذب بيشتر مخاطب مي شود.
مرحله اول : پيدا كردن چند كلمه كليدي در زمينه سوژه طراحي لوگو
ابتدا بايد حول محور سوژه طراحي لوگو ، تحقيقات و جمع آوري اطلاعات صورت گيرد. سپس چند كلمه كليدي مرتبط به سوژه پيدا كنيد. به عنوان مثال اگر مي خواهيد براي يك آموزشگاه كنكور لوگو طراحي كنيد. كلمات كليدي مرتبط با كنكور عبارت است از : آزمون چند گزينه اي ، مديريت زمان ، مستمر و…
مرحله دوم : پيدا كردن نمادهاي متناسب با كلمات كليدي
نمادهاي متناسب با كلمات كليدي طراحي كنيد. مثلا رايج ترين نماد براي آزمون هاي چند گزينه اي يا كنكور علامت تيك (√) مي باشد. نماد لغت مستمر به دليل اينكه دوبار از حرف “م” در اين لغت استفاده شده است ، مي توانيد لوگو را با حرف آغازين مستمر يعني “م” طراحي كنيد. همچنين براي زمان از نماد ساعت مي توان استفاده كرد.
مرحله سوم : اتود زدن يا طراحي اوليه بر روي كاغذ
در اين مرحله از كاغذ باطله استفاده كنيد. هر آنچه در ذهن خود نقش بسته است را بر روي كاغذ پياده كنيد. ممكن است در اين مرحله نتيجه مطلوبي را كسب نكنيد. نگران نباشيد هدف از اتود زدن يافتن يك طرح كلي از لوگو مي باشد. به طور مثال مي توانيم پي به اين موضوع ببريم كه بهتر است از چه اشكال هندسي در لوگو استفاده كنيم يا تايپوگرافي لوگوي ما چگونه باشد.
ادامه مطلب
بازدید :
ديزل ژنراتور دستگاهي است كه از طريق القاي الكترومغناطيسي انرژي مكانيكي را به
انرژي الكتريكي قابل استفاده تبديل مي كند.
اجزاي اصلي ديزل ژنراتور شامل موارد زير مي باشد :
- 1 موتور ژنراتور
موتور ژنراتور در حقيقت منبع انرژي مكانيكي ورودي به ديزل ژنراتور است. اندازه قدرت موتور ديزلي به طور مستقيم متناسب با حداكثر توان خروجي ژنراتور ( ديزل ژنراتور ) مي تواند كوپله شود.
عوامل مختلفي وجود دارد كه مي بايست در ذهن داشته باشيم تا يك موتور ديزلي خوب را براي ديزل ژنراتور خود انتخاب كنيم. از جمله توليد كننده موتور ديزل ژنراتور، نوع و نحوه كار موتور ديزل ژنراتور و نهايتا نحوه نگهداري از موتور ديزلي بر روي ديزل ژنراتور را اشاره كرد. ما در اين نوشتار به ۲ نكته اساسي در انتخاب يك موتور ديزلي براي استفاده در ديزل ژنراتور اشاره مي كنيم.
.Aنوع سوخت مورد استفاده ديزل ژنراتور
.Bنوع سوپاپ هاي موتور ديزل ژنراتور
موتور ديزل ژنراتور با سرسوپاپ واقع در سر سيلندر (Overhead Valve – OHV)
موتور ديزل ژنراتور با سرسوپاپ واقع در بدنه موتور ديزل (Overhead Valve none -non-OHV)
درموتور ديزل ژنراتور با سرسوپاپ واقع در سر سيلندر از امتيازاتي نسبت به ساير انواع موتور ها دارا مي باشد: با اين حال ، موتور ديزل ژنراتور OHV نيز گران تر از موتورهاي ديگر است.در حالت كلي از ۲ حالت سوپاپ در موتور ديزل ژنراتورها استفاده مي شود
ادامه مطلب
بازدید :